Порушення пам’яті. Когнітивні порушення., Преображенська клініка, Єкатеринбург

Порушення пам’яті. Когнітивні порушення.

Що таке когнітивні порушення?

До когнітивних функцій відносяться:пам’ять, увага, орієнтація на місці і часу, мова, кмітливість, сприйняття, здатність до засвоєння та збереження рухових навичок.

Як в нормі, так і при патології, краще запам’ятовуються емоційно забарвлені події. Тому, в легких випадках забудькуватість стосується малозначних подій. Можна забути, що куди поклав, як звуть недавніх знайомих, що потрібно зробити протягом дня. Іноді буває важко зосередити увагу або підібрати потрібне слово в розмові. Часто з’являються труднощі орієнтування на місцевості або при грошових розрахунках.

У ті чи інші періоди життя пам’ять та інші когнітивні здібності підводять кожного з нас. Тому не варто надавати великого значення поодиноким випадкам забудькуватості. Однак якщо забудькуватість стала Вашим постійним супутником, якщо вона звертає на себе увагу оточуючих і має тенденцію до наростання, то слід звернутися до лікаря-невролога і перевірити, як працює Ваш мозок. При відсутності лікування когнітивні порушення можуть прогресувати аж до ступеня деменції (недоумства).

Нейропсихологическое тестування – як метод об’єктивізації порушень пам’яті.

Неврологи перевірять когнітивні функції за допомогою спеціальних методів дослідження, які називаються нейропсихологічні тести. Такі тести являють собою спеціальні вправи на запам’ятовування і відтворення слів чи малюнків, впізнавання зображень, виконання певних рухових програм, рішення задач, проби на зосередженість і концентрацію уваги. Таке дослідження дозволяє точно визначити, в якому стані знаходяться когнітивні функції і чи є порушення. Крім того, дане дослідження допоможе підібрати максимально ефективне лікування.

Причини когнітивних порушень.

Когнітивні порушення можуть бути органічними і функціональними. Функціональні когнітивні порушення розвиваються у відсутності безпосереднього ураження речовини головного мозку.

Причинами функціональних когнітивних розладів можуть бути перевтома, нервові стреси і перевантаження, негативні емоції. Функціональні когнітивні порушення розвиваються в будь-якому віці. Вони не є небезпечними і завжди проходять або значно зменшуються після усунення причини порушень. Проте в деяких випадках функціональних порушень може знадобитися медикаментозне лікування.

Органічні когнітивні порушення виникають в результаті пошкодження речовини головного мозку тим чи іншим захворюванням. Органічні когнітивні порушення найчастіше зустрічаються у літніх людей і зазвичай носять більш стійкий характер. Однак правильне лікування і в цих випадках дозволяє добитися поліпшення і перешкоджає подальшому наростання порушень.

Найчастішими причинами органічних когнітивних розладів є:

До недостатності кровопостачання головного мозку призводять такі захворювання як гіпертонічна хвороба, серцево-судинна патологія та інсульти. Дуже важливо своєчасно діагностувати дані захворювання і правильно їх лікувати, щоб не допустити розвитку ускладнень. Особливу увагу слід приділяти артеріального тиску, підтримці нормального рівня цукру і холестерину.

При вікової атрофії головного мозку, розвиваються більш виражені порушення когнітивних функцій. Дане патологічний стан отримало назву хвороби Альцгеймера і є прогресуючим захворюванням, але темпи наростання когнітивних розладів значно варіюють. Як правило, симптоми наростають повільно і протягом багатьох років хворі зберігають незалежність і самостійність. Велике значення має адекватна терапія даного захворювання, так як сучасні методи лікування дозволяють добитися поліпшення і тривалої стабілізації симптомів.

Вкожному випадку причину забудькуватості встановлює лікар-невролог в ході всебічного клінічного та інструментального обстеження.

Що необхідно для поліпшення пам’яті. Режим праці та відпочинку.

Будучи дуже вразливим, головний мозок реагує практично на будь-які негативні зміни способу життя. Навіть якщо Ви просто недостатньо виспалися або перенервували, пам’ять вже працюватиме трохи гірше. Тому, якщо Ви незадоволені своєю пам’яттю, подумайте, що Ви самі можете змінити у своєму житті.

Плануйте свою роботу хоча б на тиждень вперед. Обов’язково ведіть щоденник, в якому відзначайте всі заплановані справи. Це допоможе Вам розвантажити Вашу пам’ять. Ви досягнете великих успіхів і заощадите час.

Не слід перевантажувати себе на шкоду власному здоров’ю, які б блага це не приносило, вони того не варті. Кожен день у Вас має залишатися час для відпочинку, щоб відновити сили і зробити Ваше життя більш повної і цікавою.

Доставляйте собі задоволення. Відвідайте виставку, сходіть в театр або кафе або куди-небудь ще. Знайдіть те, що Вам дійсно цікаво і зробіть кожен день приємним себе.

Якщо у Вас є хронічні захворювання, ретельно виконуйте всі рекомендації Вашого лікаря. Особливо важливо вчасно і правильно лікувати гіпертонічну хворобу, інші захворювання серцево-судинної системи, цукровий діабет, захворювання щитовидної залози. Якщо Ви курите, відмовтеся від цієї згубної звички або хоча б зменшіть число викурених сигарет. Дуже шкідливо для пам’яті також зловживання алкоголем.

Методи тренування пам’яті та уваги.

Дуже часто підвищена забудькуватість пов’язана з неуважністю. У цих випадках можуть бути корисні деякі так звані мнемонічні прийоми, що дозволяють збільшити концентрацію уваги.

1. Метод "місць". Уявіть собі план своєї квартири. Почніть з вхідних дверей, а потім переходите з кімнати в кімнату в тому порядку, який Вам найбільш звичний. Пронумеруйте всі предмети обстановки («місця») і складіть їх перелік. Добре вивчіть цей перелік «місць», а потім користуйтеся їм для запам’ятовування будь-якої інформації. Для цього потрібно просто придумати якусь зв’язок між цією інформацією і будь-якою "місцем" в квартирі. А щоб пригадати, потрібно буде ще раз подумки "пройти по квартирі" і подивитися, що "лежить на кожному місці".

2. Метод "слів-вішалок". Спочатку необхідно завчити ряд слів, з якими встановлюватимуться асоціативні зв’язки. Ці слова будуть служити в якості "вішалок". Потім на ці "вішалки" потрібно "розвісити" інші підлягають запам’ятовуванню елементи, уявивши будь-який зв’язок між "словом-вішалкою" і запам’ятовується елементом.

3. Метод "візуальної ланцюжка". Використовується, наприклад, при запам’ятовуванні списку слів. Перше і друге слово зі списку поєднують за допомогою будь-якого зорового образу. Потім цей образ доповнюється ознаками, пов’язаними з третім, четвертим і так далі словом. Потім, щоб згадати слова, необхідно відновити в пам’яті образ. Наприклад, запам’ятати такі три незв’язаних між собою слова як «холод-рама-книга» можна шляхом наступної ситуаційної асоціації: на вулиці холодно, я сиджу вдома, біля віконної рами і читаю книгу.

4. Метод натяку першими літерами. Виділяються перші літери запам’ятовуються слів, з них утворюється нове слово, яке і потрібно запам’ятати.

5. Метод історії. Потрібно придумати просту і легко подану історію зі словами, що висуваються для запам’ятовування.

7. Метод асоціації. Постарайтеся знайти емоційно забарвлені асоціації в пред’являються для запам’ятовування матеріалі.

Знайшли:

  • Когітивні розлади
  • конгнітивні порушення
Комментирование на данный момент запрещено, но Вы можете оставить ссылку на Ваш сайт.